Rostad fabrik.





Det kunde ha varit en helt vanlig lunchrast, Men det var det inte, Just dagens kunchrast blev väldigt långdragen, Man kan säga att jag fortfarande har lunch nu även fast skymningen börjar falla över frallans cabe husvagn där jag för tillfället avnjuter effekten av åtskilliga pavor fin konjak och ett par oidentifierade tabletter, Känner mig dock väldigt skärpt så jag misstänker att pillrena ifråga var av centralstimulant variant (notera rimmet).

I vilket fall, Vid lunch idag när jag lämnade fabriksområdet för att insupa lite frisk luft i parkområdet på andra sidan vägen passerade jag över baskerbron i rask takt för att kunna spendera åtmindstånde hälften av mina 45 fria minuter i skogsmiljö.
När jag klapprade mig fram med mina stålexdojjor över bron hör jag en röst som ekar under bron, en upprörd och högljud stämma som frälser omgivningen med följande förnäma ramsor: "Satans kuk puch!" Fittmoppe!" 
Vem älskar könsord och åker moped? Frallan så klart!
Frallan é arg och frallan kan inget om motorer, frallan vet inte hur man felsöker.

Han ser eländig ut när han står där nere på cykelbanan brevid sin Puch Monza med ett fiskespö uppstickande ur ryggsäcken som en lång antenn.
"har du fått soppatorsk Frallan?" ropar jag uppifrån bron.
-nä fan heller jag tankade ju precis på preem, bara kört en kilometer.
-Har den gnista då?
-Va? vadå gnista? vart sitter den?
- Nä men på stiftet alltså, Har du tagit ut det å kollat så att det funkar?
-vadå för jävla stift? det är ingen jävla penna detta!
- vänta jag kommer ner och kollar.

Det var inte svårt att bli frallans hjälte, Tändkabeln hängde som en navelsträng under motorn. Jag snäppte ledigt kabeln på plats, Och Frallan sken upp som tusen solar när tvåtaktsmotorn började knattra vid tredje kicken.

Fan va Najs! sjöng frallan.
Ska ru hänga me på limpan å ta en sup vid ån, Jag har fiskespön med mig också om du är sugen på bäcköring.
-Va? nä, jag börjar ju jobba igen om bara några minuter och dessu..

Jag blev avbruten av ett ihärdigt ringande läte från fabriken...Brandlarmet.

-Du kan väl fan inte jobba i en fabrik som brinner? säger frallan med ett leende.

Och nä det kunde jag ju inte så det blev ett par supar från Frallans fickljumna plunta där under bron och efter dess stärkande effekt intalade jag mig att fabriken säkert skulle vara en askhög imorgon även om det inte syntes någon rök ännu,
Hade dom sagt något om brandövning på morgonmötet?-- Nää inte direkt, eller kanske, äh skitsamma.

Nu drar vi! gastade jag åt frallan.

Så denna dag har jag ägnat åt fylleri och fiskeri i svartåns onda vatten.
Pluntan tömdes på någon timme men Frallan har kontakter på fin konjak till ännu finare pris.

Tråkigt för frallan att vi vurpade hans pusch utanför kommunhuset- Den var ju i originalskick.
Det kom ut en rödhårig glasögonutrustad kärring och gapade något om att hon skulle ringa polisen för att vi hade demolerat kommunens rabatter, Och hon upplyste oss också om att vi minsann var för gammla för att åka moped.
Frallan var ganska förfriskad redan då vi tretiden och ropade: Din jäwla kommunkommunikollumnisthora!

Det var en finfin förolämpning tycker jag.
 Nu har vi degat i denna murkna husvagn en stund och spelat sonic på megadrive.. Nu väntar vi bara på henke som ska skjutsa oss till stan.

Om du läser detta HenkeJävel så se till att få din ruttna röv ur fåtöljen och starta din glänsande Saab ögonabums, Wir brauche PARTY!!!!  



"Hejdå bloggen" eller nått.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0