Snöbrädade igen.

Fräna grejjor

Åkte snöbräda idag igen,,, Ramlade i liften, igen åkte då ner den lilla bit jag lyckats färdats upp för backen längsmed liftspåret då blev utskälld av en gråhårig skidStalin som minsann hade bestämt sig för att man inte fick åka där,,
"Vaffö då då?" replikerade jag men han brydde sig inte om att svara utan skyndade istället vidare till en norsk spoling som begått samma brott som mig.

Därefter släpade jag mig tillbaka till liftkön, där möttes jag av liftmaskinisten, Det enda han sa:
"Det här går aldrig bra", Upplyftande, Sedan började det regna också! KUUKEN!

Fast jag fick till ett par snygga åk iallafall så det var ändå värt att åka dit.
Det svåraste är den där liften, när det blir hårt isigt och spårigt i liftspåret, skitsvårt tycker jag.
Man skulle åka till alperna istället för där har de ju sådana dära liftar med en bänk, verkar mycket enklare, Då kan man ju dricka en weisbier på vägen upp.


Senap/Palle Surkel

Kommentarer
Postat av: aye

Så härligt :D Har alltid velat åka snöbräda , men aldrig vågat^^ Åker du ofta?

2011-01-08 @ 23:12:18
URL: http://ayesworld.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0